andras perspektiv

som alla förstår så tänker ju varenda person helt olikt varandra. alla har sitt egna sätt att se saker och ting.
tex, jag är en sån person som inte ser så allvarligt på saker. jag är uppväxt så. mina föräldrar kom inte fram och bah: "nej men gumman , snubblade du ? puttenutte också,ska jag blåsa ? " när jag var liten. de var alltid sånna som bah: nej men rammla du ? ja men de va inte så farligt, upp och hoppa".
 sån är jag, det är bara så. men jag kan förstå andra som  inte är som jag, hur deras perspektiv ser ut. faktiskt så har jag inte tänkt på det förut, men nu när jag bråkar med annie,och ja det, då har jag börjat tänka mer på det. aså inte bara pågrund av det , men det har väckt upp lite andra saker som fick mej att tänka om rejält.
inte visste jag ätt några jag kände hade satt upp mej som en högre person eller vad man ska säga. och att när de var med mej, trodde de att de behövde va som jag.
 men herregud det var ju inte det jag ville, jag vill ju inte vara kompis med mej själv.
som mina vänner vet så älskar jag personer som är sej själva, det finns inge vackrare/ bättre än det. man märker direkt när nån är sej själv, spänningen av att säga fel eller att göra nått konstigt försvinner. jag kan säga, det är inte lätt att hitta sej själv, det tar tid. men man kan inte veta vem hela en själv är, man kan inte veta allt. det kommer alltid överaskningar, och man kan alltid ändra sej. och speciellt, man är vad man själv vill vara.
jag älskar killar som säger sin åsikt och är som den själv vill, det är Charmigt. sen älskar jag sånna som bara är helt avslappnade och kan ha på sej vad som hälst, för den bryr sej inte. ah gud vad jag älskar sånt. halelujah hahah ! :D

aa vi får ju inte glömma alla är inte på samma nivå i tänkandet heller. jag vill ha saker snabbt, jag är jävligt impulsiv. lixom vafan , jag klippt av mitt hår och jag kom på det en timme innan. eller visst jag har tänkt på det länge, men jag trodde alldrig att jag skulle kunna det.

aja det jag vill komma fram till är att,alla är olika och alla kan förändras. jag är inte den som alla tror att jag är. jag var den personen förut, jag tyckte alltid att jag var bäst osv. men nej, nu vet jag, att varje person är underbar på dens egna vis. man måste bara kolla lite nogrannare på vissa för att hitta det bra. ta mej inte fel nu, aså det jag menade med det är att alla inte visar vem den är så då får man kolla nogrannare för att se.

självkännsla leder till självförtoende enligt mej. vet man vem man är och känner sej själv bra, ja då tror man på sej själv och får självförtroende. inte vipps sådär på 5 min. men det ena leder till det andra om ni förstår.



en osmikad ofixad jag ;)

aja det var allt för mej gott folk, puss på rumpan eller nån annan stans ;) bye <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0