sommar ? ja definitift

hejsan bloggen igen. nu har jag precis ätigt middag och pluggat. känner mej asduktig. jag kan alla mina repliker till musikalen, sen kan jag matten, och så har jag redovisat engelskan, och aah allt är fett chill. nu äre bara franskan kvar men usch på den lixom :S hata...iaf , dagen har vart sjukt najs. jag var astrött i skolan, gick typ hem direkt efter sista lektionen, pallade värkligen inget. mamma var hemma, och jag snacka lite med henne. just nu känns det faktiskt som attt jag kan prata om allt med min mamma, jag har saknat den känslan. det har vart fett knas mellan oss i ett år, jag har bara varit irriterad på henne och ah massa skit, jag ångrar det ganska mycket nu. jag va fett fittig. det känns iallafall skönt att ha någon att prata med, nån som kan ge bra svar tillbaka också. jag älskar min mamma otroligt mycket, även fast jag inte visar det så ofta. vi pratade lite om att åka och shoppa på fredag innan elviras konsert, det ska bli sjukt mysigt, har inte shoppat me mamma på jadu ? ett år ? eller jag var ju med henne och köpte chinos och tröjan för en månad sen, men de var bara stressiggt och ah de va inge kul. dehär är anorlunda, nu ska vi gå runt och kolla/köpa grejer i lugn och ro, det ser jag fram emot. sen på fredagskvällen ska ja och några brudar hare lite najs hos maja , s e c r e t. sen på lördag ska jag göra nått superkul men de kan jag inte heller säga vad det är, hihih jag är värra hemlig av mej.
menmen, eeehm jag venne va jag ska skriva mera....
jo juste, jag har börjat med att sätta upp mål på morgonen, så att jag orkar med dagen och sånna saker. det är ganska skönt faktiskt. puss på det , nu ska jag göra yoga. byye.

ajuste , för er som tror att yoga är någon slags meditation som man bara sitter stilla och viftar med armarna så har ni FEL. det är som styrketräning/stretching samtidigt samt meditation. det är något som jag rekomenderar också. superskönt och bra för min söndertränade kropp haha.

den här ställningen ska tydligen förebygga mensverk, jag har inte testat satt jag vet inte om de stämmer, testa ?

Gör så här:

1. Ligg på ryggen med benen och fötterna ihop.
2. Kom upp på armbågarna eller lägg händerna under rumpan med handflatorna neråt.
3. Lyft upp bröstet. Har du problem med nacken kan du stanna här.
4. Vill du gå vidare sträva med toppen av huvudet ner mot golvet.
5. Andas några djupa andetag i ställningen och kom sedan försiktigt ut ur ställningen.

Att tänka på:
Var försiktig! Kroppstyngden vilar på armbågarna - inte på huvudet. Detta är en motrörelse till skulderstående och plogen. Det ska inte kännas i nacken, om du har problem med nacken, vila bara på armbågarna och låt huvudet hänga bakåt.





den här sägs hjälpa mot ryggont, nått för mej då haha :D
'
Gör så här:

1. Stå med fötterna brett isär.
2. Höger fot pekar rakt fram.
3. Vinkla vänster vågrätt (vissa yogatraditioner säger 15 grader).
4. Böj det främre knäet, strävar efter ha det böjda knäet i 90 grader.
5. Sträck upp armarna och för samman händerna ovanför huvudet.
6. Öppna upp bröstet, titta upp mot händerna och luta huvudet lite bakåt.

Att tänka på:
Höfterna är riktade framåt. Ha lika mycket kroppstyngd på båda fötterna och hela fotsulan i golvet. Det bakre benet är så rakt som möjligt. Vid problem med nacken, titta inte upp mot händerna.

juste, en viktig grej , gör inget som känns obehagligt och fel. sluta då och gör en annan övning.

matillan, you can't push me down biatch !


Kommentarer
Postat av: A A N N I E M A T I L D A ♥

sv . haha :D

bra tips !

2009-05-26 @ 20:25:53
URL: http://aanniematilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0