jag ska börja aceptera mej själv,för att jag är ju jag



yepp, jag har gått upp i vikt. 4 kg närmare bestämt, men vet ni vad ? jag skiter i det. jag har gått och haft ångest ett tag nu, börjat få tillbaka vissa beteenden som jag hade förut för att jag har gått upp några siffror på vågen. Men när jag tänker efter så inser jag hur jävla löjligt det är.
Mina nyårs löften i år var att börja aceptera mej själv så som jag är, och börja "släppa in" killar i mitt liv igen. japp , jag har inte haft det så lätt på det sistnämnda, det är svårt (?) jag är mer den typen som lämmnar när det blir för seriöst, när jag börjar gilla nån sticker jag. jag är feg helt enkelt. precis som alla andra är jag rädd för att bli lurad/sårad. Jag kommer ihåg mitt förra nyårs löfte, jag tror att det var jag och sandra som hade det tsm (?) aja whatever. det var iallafall "inga killar år 2009". och jag har faktiskt nästan hållt det löftet.
Sen är jag som alla andra, rädd för att inte bli acepterad av det andra könet, haha mobbat de där lät men endå.
typ "tänk om han inte gillar de här?" "tänk om han tröttnar?" ja sånna jävla tankar. Men nu ska jag ändra på de, jag ska skita totalt i vad folk tycker om mej, ärligt! det kommer ta ett tag att ändra sitt tänkesätt, men jag ska göra det. pallar inte med denna ångest längre, jag vill vara fri från mina tankar som är baserade på vad jag "tror" att andra tycker om mej. jag är jag, jag är vacker, jag är speciell, jag är precis som bara jag kan vara, och jag älskar mej själv. jag är inte perfekt, men vem fan i helvette är det? jag har komplex över min rumpa och ja massa skit, men om det ska hindra mej från att vara mej vill jag inte längre. så nu har jag sagt mitt. jag hoppas att ni som läser börjar tänka bättre om er själva, för en sak ska ni veta så länge ni älskar er själva spelar det ingen roll alls vad andra tycker. tänk på det nästa gång ni börjar tycka att ni är feta eller vad ni nu har komplex över. ha det bra / matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0