det finns alltid någon bättre

jag är så jävla trött på allt idag, känns som att jag gör allt för inget. för även om jag skriver en bra uppsats så kommer den alltid vara sämre jämtemot någon annans, och även om jag sjunger bra så kommer det alltid att finnas någon som sjunger bättre. Det känns verkligen som att jag inte är bra på något just nu. för om jag jämför det jag tycker att jag är bra på med någon annan så blir jag alltid den sämre, okej jag kanske låter lite överdriven nu...men för mig känns det så! vad är jag bra på? det undrar jag fan hela tiden, för så fort jag tycker att jag är skitbra på något så finns det alltid andra som tar över den platsen,den skitbraiga platsen, den som alltid är uptagen , och jag får stå där och bara ta emot den mellanbra.
mellanbra=vg barn, den är jag. jag är inte superbra och jag är inte dålig, jag är bara nån stans där emellan. jag ligger alltid på en okej, eller bra nivå...varför kan aldrig jag få vara den bästa? varför måste jag nöja mig med min mellanbra plats? vad har jag gjort för att få en medelmåttig hjärna? jag fick inte utseéndet, jag fick inte den smarta hjärnan, jag fick inte den fysiska kroppen, jag fick inte den direkt dom pyssliga händerna, och jag fick inte det öppna varma kärleksfulla hjärtat...vad fick jag igentligen...knäpp humor(?) yeeah right..på den kommer jag ju långt, amen jusste, jag har snygg klädstil..hum FAN VILLKEN BRA EGENSKAP !
ursäkta mitt vredesutbrott men jag är så jävla sur/ledsen/irriterad. Det känns bara som att hur mycket jag än anstränger mig, hur mycket tid jag än lägger ner på mina arbeten/plugg så lönar det sig inte....har jag nån jävla sjukdom på nått sett? har jag en sjukdom som säger att jag bara kan göra medelmåttiga arbeten?!!!!!
jag är besviken på mig själv för att jag gjorde de där slarvfelen på integningsprovet till rudbeck, jag är arg på mig själv för att jag gjorde slarvfel på nationella och jag är arg för att jag inte är bra på något vettigt.
för jag vet nu att hur mycket jag än organiserar min tid, och hur mycket tid jag än lägger ner på mina arbeten så kommer det endå sluta med att jag står där ensam på andra plats och tittar upp på vinnaren.
jag kommer alltid att vara nummer två, och det kommer alltid att finnas någon bättre än mig!

/ matilda


Kommentarer
Postat av: Jonna ♥

Ingen är perfekt Tillan. Jag + miljarder till är lika medelmåttiga som dig, som alla andra. =)

jag är inte heller särskilt bra om det får dig att må bättre :p



påtal om rudbeck - dom går fortfarande mest på sången, och sjunga är du superbra på. ge inte upp än :) <3



kram kram <3

2010-03-17 @ 21:51:19
URL: http://jonkimajko.blogg.se/
Postat av: matillan.blogg.se

tack, det där värmde lite iallafall :) jag fick bara ett vredes utbrott och var tvungen att skriva av mig hhe ;)

2010-03-17 @ 22:27:53
Postat av: louise

du är så underbart bra som du är gumman! <3 du ska inte ändra på någonting ;)

2010-03-18 @ 16:28:25
Postat av: Anonym

tack så mycket, försöker intala mig det :)

2010-03-21 @ 21:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0