min sista natt som 15 åring

jag hade precis borstat klart mina tänder och skulle sova, så sa mamma: sov gott, det är din sista dag som 15åring. och jag började tänka (as always) shit det har bara gått ett år sen sist. det känns som att jag fyllde 15 för 3-4 år sedan och allt som hänt under det här året aldrig har hänt. okej, det var en dålig förklaring kanske. men jag känner mig så mycket äldre än vad jag kanske borde. förra årets födelsedag firades med annie och jennie. jag kommer ihåg att de åt här och jag tror tillochmed sov över..kommer inte ihåg. vi spelade iallafall guitarhero och hade det ganska kul, och på morgonen där efter gick vi ut och sprang. de här minnerna är så luddiga i mitt minne, kommer knappt ihåg det. men nu så gör jag det bara för att jag vill komma ihåg.
och tänk...jag kommer aldrig mera vara 15 år, jag kommer aldrig mera vara den där personen som nått den ålder då man får köra moppe. det är sjut det här hur tiden går...och hur man förändras. jag har förändrats enormt sedan min skokloster tid, och förra halvåret och jag kan inte säga nu att jag kommer vara den personen jag är nu förevigt. Tid är ganska coolt, den lixom bara försvinner. Och snart kommer jag vara 18...hur fan ska det gå? och sen 35..med barn och familj? hemska tanke. usch...jag vill vara som jag är nu. jag vill faktiskt inte bli vuxen, jag vill inte ta hand om mig själv, bo själv och betala allt all by myself. jag vill ha mina föräldrar som backar upp mig när saker går fel, som kan betala något extra fint som inte månadspengen räcker till. jag vill vara den lilla. hahah nu kanske ni tänker "shit..du ska bara bli ett år äldre" och ja, jag ska bara det. men man kan ju inte sluta tänka på framtiden, för det är det som allt hanlar om, hur det ska bli sen. Nian är ju bara ett bevis på det. för ofta vi behöver kunna allt om andra världs kriget nu...vi behöver kunna det tills sen. ja slut på detta deprimerande/nostalgiska inlägg för nu ska jag sova, det kommer ju en ny dag imorgon, och en ytterligare efter den så man måstee ju vara utvilad ;D

puss på er / MATILDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0